Overview of the REAL National Early Years Education

At REAL Schools, we believe that every child is an individual with a unique story to tell. That is why our Early Years education is carefully designed to help young learners develop their social, emotional and personal skills through a thematic approach that incorporates literacy, S.T.E.AM, holistic learning, character education and physical development. 

We aim to support young learners' learning and development by laying the foundation through experiential learning for them to reach their full potential by optimising their hard and soft skills as they grow.



Language and Literacy


Twinkl. Programme

English - Oxford / Cambridge English

Bahasa Malaysia - Asas & Project-based learning

Fun Mandarin

Reading / Bacaan Programme

S.T.E.A.M

Fun Mathematics

Science - Experimental/ Project-based

Lego & Robotic

Creative Art

Character Education

Fundamental Agama

Character First (Civic)

Holistic Learning

Taste Buds (Culinary Art)

C.A.P.S. - Critical Analytical Problem Solving

B.E.S.T. - Building Effective Speaking Talent

Junior Coding Programme (foundation)

Emotional Resilience (ER) - Mental Wellness Curriculum

Physical Development

Swimming Lesson

Fun Taekwondo

Music & Movement

Fun Gym

Facilities

We offered our students the best facilities to help them optimise their learning opportunities and thrive. All of the school facilities on campus will be available to our early years students. From upgraded sports facilities like outdoor courts and a swimming pool to a library with a cosy reading corner, our campus has it all.

Football Field

Basketball Court

Swimming Pool

Library

Art Studio

Makerspace

Makerspace: 3D Printing

Gymnasium

Music Studio

Science Lab

Culinary Arts Lab

We acknowledge that assisting a child as they transition between different stages of their school life is a vital part of their overall well-being. Our Early Years journey begins at the age of three and until the age of six. By the age of five and six, a more structured and bridged programme will be introduced under Early Years 2 and Early Years 3. This will guide your child through the transition to Year 1 or Junior 1 at REAL Schools, ensuring they achieve the best possible learning outcomes from the Early Years. 

Schooling Hours

DAY

TIME

Monday - Thursday

8.00 am - 3.30 pm

Friday

8.00 am - 1.00 pm

Day Care Programme Available

DAY

TIME

Monday - Thursday

3.30 pm - 5.00 pm

Friday

1.00 pm - 5.00 pm

Enquire Now

Kampus 'Hillview' Cheras

Lot 217, Batu 13, Jalan Hulu Langat, 43100 Hulu Langat, Selangor Malaysia

Telephone

+603 9021 3601 / +6019 3163 600

Encik Cheli Tamilselvam

Pengetua Kampus, REAL Schools, Cheras

"Minat dan komitmen saya adalah untuk memberikan yang terbaik kepada setiap pelajar di bawah jagaan kami dalam persekitaran pembelajaran kondusif dan budaya yang kami bina."

Encik Cheli menamatkan Sarjana Muda Pendidikan (Kepujian) dalam Kesusasteraan Bahasa Inggeris dari University of Otago, New Zealand dan diperakui dalam pengajaran Bahasa Inggeris sebagai bahasa kedua dari Massey University, New Zealand. Beliau juga memegang Kelayakan Profesional Pemimpin Pendidikan Kebangsaan (NPQEL) dari MOE dan pernah menjadi naib pengetua sejak 2007 bagi beberapa sekolah termasuk SMK Bandar Kuching (1) di Sarawak, SMK Sinar Bintang KL Dan SMK Menjalara KL.

Sepanjang kerjayanya selama 36 tahun dalam pendidikan sekolah, Encik Cheli sentiasa menunjukkan belas kasihan yang tinggi terhadap pelajar dan rakan kerjanya dan telah menjadi inovator terkemuka; memperkenalkan pelbagai program dan inisiatif yang mempunyai kesan yang besar ke atas pendidikan Malaysia. Beliau merupakan pengasas 'Reading Bus Club', sebuah NGO yang menyediakan buku kepada kanak-kanak yang terpinggir di kalangan masyarakat miskin di desa dan bandar. HELP atau 'Program Panduan Bahasa Inggeris' telah menobatkan beliau sebagai penerima Anugerah Guru Inovatif Terbaik Tahunan pada 1994.

Encik Cheli juga mengasaskan ‘Positive Attitude Builds Character’ (www.pabc.my), sebuah Sistem Pengurusan Sikap yang memberikan kuasa kepada pelajar untuk mengambil alih tanggungjawab pendidikan kendiri - di samping membolehkan guru mengajar tanpa terlalu dibebani oleh pengurusan bilik darjah - dan melibatkan ibu bapa untuk memantau pertumbuhan pendidikan anak-anak mereka dan untuk meneroka bersama mereka. Dalam tahun terakhir perkhidmatannya di sekolah awam, beliau memulakan dan menyelaras 'Cutting Edge Zones' (CEZ) yang melibatkan pendigitalan bilik darjah untuk mengubah cara guru mengajar dan cara pelajar belajar.

Sebagai ganjaran bagi kerjanya yang luar biasa dalam pendidikan, Encik Cheli telah memenangi 'Anugerah Perkhidmatan Cemerlang' daripada kementerian pendidikan sebanyak lima kali (1994, 2003, 2009, 2013 & 2019), satu pencapaian yang sangat jarang dicapai oleh penjawat awam dalam sejarah Malaysia. Dengan itu, beliau membawa bersamanya pengalaman, pengetahuan dan kemahiran yang meluas untuk mengembangkan peranannya sebagai Pengetua Kampus REAL Schools, Cheras.